Promalak Południe » NOWOŚCI - zawsze o krok przed konkurencją

 

Problem z obcierkami parkingowymi lub obiciami lakieru?
2019-07-11

Głębokie rysy, obcierki parkingowe lub uszkodzenia lakieru spowodowane uderzeniami kamieni z pod kół innych samochodów, powodują palpitacje serca u każdego pasjonata motoryzacji, do których zalicza się każdy prawdziwy mężczyzna.

Nie inaczej jest w naszym przypadku, gdzie przez jednego "kolegę" (oczywiście bez nazwisk), samochód Marcina przestał wyglądać jak bandyta...

Jako że przecież jesteśmy hurtownią art. lakierniczych, nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie spróbowali samodzielnie podjąć się naprawy uszkodzonych miejsc (i nie chodzi tu oczywiście o oszczędności na profesjonalnym lakierniku).


Oto nasz pacjent:

Passat B7 w kolorze LB8R porysowany przez pracownika znanej firmy kurierskiej ;)


Co będziemy potrzebować?

Wersja oszczędna:

  1. HML IPA Cleaner 1l
  2. HML Rozcieńczalnik Nitro 0,5l
  3. Zaprawka 50ml
  4. Papier wodny RED-LINE 230x280mm P1500
  5. Pasta Menzerna Heavy Cut Compound (HCC) 400
  6. Ściereczka z mikrofibry 40x40cm 320g/m2
  7. Mnóstwo czasu oraz cierpliwości

My robiliśmy oczywiście "na bogato":

  1. HML IPA Cleaner 1l
  2. HML Rozcieńczalnik Nitro 0,5l
  3. Zaprawka 50ml
  4. Pędzelek zaprawkowy
  5. KOVAX ToleBlock Kostka 26X32mm
  6. Papiery KOVAX ToleCut P1200, P3000
  7. Pasta Menzerna HCC400
  8. Tarcza polerska ABW Mini 80cm Gwint M14 - Biała (twarda)
  9. Ściereczka z mikrofibry 40x40cm 320g/m2
  10. Mnóstwo czasu oraz cierpliwości

     

Najważniejsi bohaterowie dzisiejszej "naprawy"


Sprawca Bólu głowy


Na początku trzeba dokładnie oczyścić "miejsce pracy" odtłuszczaczem HML IPA Cleaner


Wycieramy powierzchnię do sucha


Następnie cierpliwie i powoli nakładamy pędzelkiem przygotowaną zaprawkę - najlepiej aby była w kolorze lakieru ;)

Efekt końcowy powinien wyglądać mniej więcej tak jak powyżej


Teraz przygotuj sobie zimne piwo i odpocznij ok. 1 godziny - tyle schnie warstwa zaprawki


Po upływie godziny zaprawka powinna przypominać tę na zdjęciu poniżej


Teraz przechodzimy do części, w której będziemy psuć drzwi (jak ktoś ma słabe serce to może w tym momencie zakończyć prace, ewentualnie próbować spolerować "rysę" pastą Menzerna HCC 400).

Ponieważ Marcin to twardziel, więc przeszedł do kolejnego etapu - matowanie papierem ściernym Kovax ToleCut o gradacji po kolei P1200, P3000 (nie odwrotnie) na klocku Kovax ToleBlock. W wersji mniej bogatej, można po prostu użyć papieru wodnego Indasa RedLine P1500.


Po zakończeniu "psucia", postaramy się naprawić warstwę lakieru za pomocą ciężkiego sprzętu

Pompa musi być...


Efekt finalny

Czy warto było? Poniżej dla przypomnienia "zadzior"

Każdy prawdziwy Bandyta musi mieć jakąś sznytę

Oczywiście efekt końcowy zależy od umiejętnego dobrania lakieru (w naszym wypadku zawsze jest idealnie) i precyzji wszystkich wykonywanych prac.

Zawsze można próbować poprawiać swoją pracę, dzięki czemu będziemy uzyskiwać lepsze efekty. Jednak sama świadomość, że pomogliśmy naszemu pupilowi poprawić wygląd, daje naprawdę sporo satysfakcji.


Poniżej krótki film z etapu polerowania:

Szybki kontakt

*
*
*
*
Zapoznałem się z polityką prywatności i cookies czytaj więcej >>

Dane kontaktowe:

Siedziba firmy:
Promalak Południe
Cyankiewicz i Synowie sp. j.
ul. Legionów 126
43-502 Czechowice-Dziedzice

Magazyn:
ul. Legionów 126
43-502 Czechowice-Dziedzice

Dane kontaktowe:
tel.: +48 ( 32 ) 215 - 69 - 70
fax: +48 ( 32 ) 214 - 42 - 91
e-mail: biuro@promalak-poludnie.pl